De GeenPeil stroopwafelkraam bij de campagne voor het Oekraïne referendum

Back to Nieuws en updates

De GeenPeil stroopwafelkraam bij de campagne voor het Oekraïne referendum

De GeenPeil stroopwafelkraam bij de campagne voor het Oekraïne referendum

Het Oekraïne referendum

Op 6 april 2016 mocht de Nederlandse bevolking stemmen voor of tegen het associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne. Dit werd gedaan d.m.v. een referendum. Dit referendum was afgedwongen door het Nederlandse volk. Stichting GeenPeil was de handtekeningenactie begonnen en kwam ver over de benodigde 300.000 handtekeningen dat nodig is voor een referendum. Totaal heeft GeenPeil 443.000 handtekeningen binnengehaald.

GeenPeil referendum

Het hoofddoel van GeenPeil gaat er voornamelijk om dat het noodzakelijk is dat er meer inspraak in de democratie komt voor de bevolking. Of je nou positief, neutraal of tegenover dit associatieverdrag staat, GeenPeil wil iedereen ondersteunen om zijn of haar standpunt uit te dragen. Met als doel; meer inspraak in een democratie voor iedereen!

De geschiedenis van GeenPeil

In 2014 ging GeenStijl onder de naam van GeenPeil stemmen tellen tijdens de Europese verkiezingen, omdat de E.U. het verboden had om de uitslag van verkiezingen die op een donderdag gehouden werden, vóór de volgende maandag bekend te maken. Momenteel is GeenPeil uitgegroeid tot een breed initiatief voor meer inspraak in onze nationale en Europese democratie.

MijnPartyservice doet campagne met de stroopwafelkraam

De reden

Ivo van Wensen interesseert en verdiept zich al zowat zijn hele leven in politieke onderwerpen. Nu heeft hij gemerkt dat zelfs al in zijn eigen familie-, vrienden- en kennissenkring het referendum amper leeft of zelfs helemaal niet eens bekend is en dat vindt hij toch erg jammer. Het is een unieke aangelegenheid en daardoor juist belangrijk dat zoveel mogelijk mensen ook op de hoogte zijn van het referendum en hun stem kunnen uitbrengen over dit belangrijke onderwerp.

Stichting GeenPeil was zo enthousiast over de manier waarop hij de campagne wilde houden en het contact was zo spontaan dat er direct is afgestemd om samen te werken en de kraam met hun logo en tekst te laten bedrukken.

De manier van campagne voeren

Op 40 verschillende locaties heeft MijnPartyservice onder leiding van Ivo van Wensen en Sue-Ann Steijn met de GeenPeil stroopwafelkraam campagne gevoerd. Dit werd gedaan vanuit een bedrukte kraam met GeenPeil erop.

Stroopwafelkraam GeenPeil eindfeest 6 april

De stroopwafelkraam @ GeenPeil eindfeest 6 april 2016

 

Campagne stroopwafels Oekraïne referendum Amersfoort

@ Amersfoort

Verse stroopwafels werden gebakken door een van onze medewerkers of door ons zelf. De wafels werden aangeboden in een insteekmapje die ook bedrukt was met informatie over het associatieverdrag tussen de E.U. en de Oekraïne. Met het aanbieden van zo’n heerlijke verse stroopwafel was er gelijk een goede ingang mensen te benaderen en ze een gratis stroopwafel aan te bieden. Mensen zijn dan sneller geneigd om even te stoppen, te luisteren of om een discussie te houden.

Campagne Oekraïne referendum stationplein Leiden Oekraïnse studenten

@ Stationsplein, Leiden (met een groep Oekraïnse studenten)

Als de mensen de stroopwafel hebben aangenomen en ze hebben ook heel even de tijd, geven wij aan dat we het referendum positief onder de aandacht willen brengen. Verder geven wij ze informatie, en proberen we ook de voordelen van het associatieverdrag te belichten. Mochten de mensen geen tijd hebben voor een kort gesprek, dan is dit geen probleem, en kunnen ze een flyer mee naar huis nemen.

Geen Peil campagne Rotterdam Alexander

@ Rotterdam Alexander

De plaatsen die wij hadden uitgekozen waren voornamelijk drukke plekken waar veel mensen komen die relatief makkelijk te benaderen zijn. Denk hierbij aan; winkelcentra, evenementen, universiteiten etc. Voor bij de kraam waren er ook vrijwilligers van GeenPeil die ook zeker geholpen hebben deze actie tot een succes te maken. Deze vrijwilligers lopen rond om de stroopwafels uit te delen,  om de mensen te voorzien van informatie over het associatieverdrag, en om hen te helpen met het beantwoorden van hun vragen.

Het campagne voeren was erg leuk en uitdagend om te doen. Wij hebben ons elke dag volledig ingezet, om zo te kunnen bijdragen dat de kiesdrempel van min. 30% wordt behaald. Gelukkig is dit ook gelukt ( ruim 32,2% opkomst) en daar zijn wij zeer blij mee! Onze inzet is dus niet voor niks geweest!

Hieronder enkele interviews met diverse media:

GeenPeil eindfeest

Geen Peil Ivo van WensenOp het GeenPeil eindfeest waren wij gevraagd door GeenStijl / GeenPeil om nog een keer onze stroopwafekraam neer te zetten. Er hing een zeer goede sfeer en er werden nog veel stroopwafels gegeten. Ivo van Wensen werd nog bedankt door de Stichting Politieke Academie en GeenStijl voor zijn inzet om dit referendum tot een succes te maken.

Het feest kon natuurlijk helemaal niet stuk toen de uitslag bekend werd; ruim 32,2% opkomst!

Heeft u ook interesse in een actie met de stroopwafelkraam?

Mocht u zelf ook een stroopwafelkraam willen hebben bedrukt, net zoals deze kraam voor GeenPeil, dan is dit natuurlijk bij ons mogelijk. Wij kunnen u helpen met een passende kraam, de heerlijkste stroopwafels, en met in de kraam spontaan en representatief personeel.

Medewerker campagne Geen Peil Oekraïne referendum

Wij vragen u gerust eens geheel vrijblijvend contact met ons op te nemen. U kunt ons natuurlijk bellen via het nummer 0181 – 764 114 of u kunt een mail sturen naar info@mijnpartyservice.nl. Ook kunt u een bericht achterlaten op onze contactpagina en u krijgt gegarandeerd binnen een uur een reactie van ons.

social position

Share this post

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to Nieuws en updates